کد خبر: 1219747
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان جنوب سیستان‌و‌بلوچستان همچنان ادامه دارد و در حال حاضر نزدیک به ۴۰دستگاه از ماشین‌آلات مهندسی نیروی زمینی سپاه مشغول کمک و بازگشایی راه‌ها و معابر درگیر با سیل هستند که این خدمت‌رسانی تا پایان عملیات بازشدن محور‌های مواصلاتی استمرار خواهد داشت
حوریه ملکی
جوان آنلاین: سیل جنوب سیستان‌و‌بلوچستان خسارات زیادی بر جای گذاشته است. هر چند به گفته نماینده ولی‌فقیه در این استان، اکثر خسارات به خاطر سوء‌مدیریت‌ها در حوزه آب بوده و باید مدیران ضعیف عوض شوند، اما نیروی سپاه پاسداران مثل همیشه از همان ساعات اولیه وارد صحنه شده و مشغول خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان است. هم‌اکنون بیش از ۴۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات مهندسی، راه‌های بسته شده را بازگشایی می‌کنند و از صبح روزگذشته نیز بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه خدمات رسانی در بخش بهداشت و درمان و سلامت را آغاز کرده است. 
 
رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان جنوب سیستان‌و‌بلوچستان همچنان ادامه دارد و در حال حاضر نزدیک به ۴۰دستگاه از ماشین‌آلات مهندسی نیروی زمینی سپاه مشغول کمک و بازگشایی راه‌ها و معابر درگیر با سیل هستند که این خدمت‌رسانی تا پایان عملیات بازشدن محور‌های مواصلاتی استمرار خواهد داشت. همچنین تجهیزات بهداشتی و درمانی نیروی زمینی سپاه در قالب تیم‌های مجهز به پزشک، پرستار و دارو‌های مورد نیاز به روستا‌های آسیب‌دیده اعزام شده و با همکاری خانه‌های بهداشت به مددجویان خدمات درمانی ارائه می‌کنند. خبر خوب اینکه در راستای رفع نیاز‌های اولیه نقاط آسیب‌دیده، توان بسیار ارزشمندی از مجموعه قرارگاه قدس و سپاه سلمان استان با همکاری گروه‌های جهادی به کار گرفته شده و نیاز‌های مردم شامل موادغذایی و ... در محل دپوی امکانات فراهم شده است. به گفته فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، گروه‌های جهادی سپاه و بسیج با تمامی ظرفیت و تا پایان بحران در میدان و کنار مردم جنوب استان هستند و خواهند بود. سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی با بیان اینکه از ابتدای شروع سیل و بحران در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان همه در میدان حضور داشتند، گفت: «مسئولان و دلسوزان مردم خواب نیستند و از ابتدای سیلاب خدمت‌رسانی‌ها به صورت مکرر در حال انجام بوده و هر کجا مردم دچار آسیب شدند مجموعه سپاه پاسداران در کنارشان حضور مستمر دارند.» وی با تأکید بر اینکه سپاه، بسیجیان، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی، مجموعه نهاد‌های دولت همه دست به دست هم داد‌ه‌اند و در حال انجام وظیفه هستند، ادامه داد: «در شهرستان چابهار و در بخش‌های پیرسهراب و پلان و همچنین مجموعه شهرستان دشتیاری اقدامات مؤثر و خوبی در دست اقدام است و تا حل بحران کامل سیل زدگان و تا لحظه آخر نسبت به نیاز‌های ساکنان این منطقه بی‌تفاوت نیستیم.» طی روز‌های اخیر ۱۰۰ دستگاه خودرو وانت و به طور متوسط در هر خودرو یک تن نیاز اساسی مردم در نقاط روستایی بارگیری و به سمت مناطق سیل زده حرکت کرد که شامل اقلامی نظیر آرد، موادغذایی از قبیل روغن، حبوبات، ماکارونی و ... است. هم‌اکنون مم‌ترین نیاز روستاییان آب است که باید در دسترس مردم قرار گیرد و این روند همچنان تا مرتفع شدن تمام مشکلات ادامه دارد. فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به حضور تمامی مجموعه سپاه پاسداران در مناطق سیل‌زده گفت: «ما به عنوان خدمتگزاران و فداییان مردم در میدان حضور داریم و قطعاً صحنه را خالی نمی‌کنیم و نخواهیم کرد و همیشه در کنار مردم خواهیم ماند.» به گفته این مسئول، آن‌هایی که از این اتفاق ناگوار به دنبال سوءاستفاده رسانه‌ای هستند باید بیایند و ببینند که چگونه مسئولان و مردم دست در دست هم در حال خدمت‌رسانی هستند. سردار شفائی تصریح کرد: «در ادامه روند کمک به مناطق سیل‌زده جنوب استان مجموعه ظرفیت‌های نیروی زمینی سپاه نیز اعم از امکانات مهندسی، بهداشتی و درمانی و نیاز‌های اولیه مردم از ابتدای سیل در خدمت مردم قرار گرفته و این خدمت‌رسانی ادامه دارد.»
 
 بسیج نیرو‌ها برای خدمت به کشاورزان و دامداران
سیل صدمات زیادی به بخش کشاورزی و دامداری جنوب سیستان و بلوچستان وارد کرده و حالا ساکنان این مناطق نیازمند توجه و حمایت ویژه‌ای هستند. برهمین اساس وزیر جهادکشاورزی بعد از ورود به سیستان و بلوچستان و بازدید از وضعیت زمین‌های زراعی، برای رسیدگی و حل مشکلات کشاورزان و روستاییان خسارت‌دیده از سیل اخیر، محمدرضا سیدحسینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان را به عنوان نماینده تام‌الاختیار خود در این استان برای رسیدگی به مشکلات کشاورزی و دامداران منصوب کرد و دستور داد تا با تمهیدات و اقدامات مؤثر تمام توان و امکانات خود را به طور ملموس، مستمر و پیگیر برای جبران خسارات و مدیریت بحران در مناطق سیل‌زده و آسیب دیده به کار گیرد. محمدعلی نیکبخت، همچنین صندوق بیمه کشاورزی را ملزم کرد تا برآورد میزان خسارت وارده به کشاورزان را بررسی و با مشارکت بانک کشاورزی نسبت به جبران خسارت اقدام کنند. وزیر جهاد کشاورزی به حسینی مأموریت داد تا پیگیر خرید تضمینی دام، تأمین امانی نهاده‌های دامداران روستایی و عشایری ازسوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور و سازمان امور عشایری ایران باشد و به سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور هم دستور داد تا با مشارکت اتحادیه‌های مربوطه، خرید تضمینی محصولات باغی و زراعی کشاورزان را انجام دهد. وی همچنین از شرکت بازرگانی دولتی ایران و پشتیبانی امور دام کشور خواست تا نسبت به کمبود‌های احتمالی کالا‌های اساسی (گندم، برنج، روغن، گوشت و غیره) همکاری لازم را به عمل آورند. 
 
 آغاز کار بیمارستان صحرایی
نیروی زمینی سپاه پاسداران با راه‌اندازی یک بیمارستان صحرایی خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان به سیل‌زدگان را آغاز کرده است. به گفته فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، این نیرو از ابتدای شروع بحران سیل در جنوب استان در زمینه بهداشت و درمان مردم درگیر سیل ورود کرده و با تیم‌های پزشکی اعزامی، توانسته خدماتی در خور شأن مردم به آنان ارائه دهد. سردار شفائی با بیان اینکه مجموع خدمات صورت گرفته در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان، باعث شد تا ما به این نتیجه برسیم که برای خدمات بهتر به سیل‌زدگان، نیازمند راه اندازی بیمارستان صحرایی در آن مناطق باشیم، توضیح داد: «با دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، راه‌اندازی این بیمارستان برنامه‌ریزی شد که تجهیزات آن به سرعت به منطقه منتقل و از صبح روز گذشته (شنبه) خدمات‌رسانی آن آغاز شده است.» وی گفت: «این بیمارستان با توجه به نیازمندی‌های منطقه که پیش‌تر احصا شده، به صورت تخصصی به مردم خدمات رسانی می‌کند و می‌تواند در تمام بخش‌ها پاسخگوی نیاز‌ها باشد.» ناگفته نماند مدیریت‌های ضعیف در حوزه آب صدای نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان را هم در آورده است. آیت‌الله مصطفی محامی گفت: «در دستگاه‌های مربوط به بحث آب، مهار آب و توزیع آب در استان ضعف مدیریت، سوءتدبیر، کم کاری و ترک فعل و تخلف فراوان است و نمی‌دانم چرا مسئولان، وزارتخانه‌های مرتبط و هیئت دولت به این موضوع رسیدگی نمی‌کنند و چرا این افراد ضعیف عوض نمی‌شوند و باید آگاه باشیم کشور با تعارف اداره نمی‌شود و باید تصمیم قاطع گرفت و از مسئولان کار بخواهیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار